Teamsamarbejde i folkeskolen — erfaringer og perspektiver

Forfattere

  • Finn Wiedemann

DOI:

https://doi.org/10.7146/tfa.v7i1.108441

Resumé

Især de sidste 10 år er der blevet indført mere eller mindre faste teams på mange skoler og uddannelsesinstitutioner. Artiklen vil redegøre for denne udviklings baggrund, som blandt andet hænger sammen med ændrede krav og udfordringer til uddannelsesverdenen. I forsøget på at belyse emnet vil der blive taget udgangspunkt i erfaringer med teamsamarbejde fra to folkeskoler, hvor teamsamarbejdets konkrete indhold, form og udvikling vil blive analyseret. Artiklen vil særskilt fokusere på lærernes erfaringer og oplevelser af fordele og ulemper med teamsamarbejde.

Downloads

Publiceret

2005-03-01

Citation/Eksport

Wiedemann, F. (2005). Teamsamarbejde i folkeskolen — erfaringer og perspektiver. Tidsskrift for Arbejdsliv, 7(1), 73. https://doi.org/10.7146/tfa.v7i1.108441