Diskurser om lærerteam på erhvervsuddannelserne

Forfattere

  • Ida Juul

DOI:

https://doi.org/10.7146/tfa.v17i4.109006

Resumé

Teamet er i de sidste 20 år blevet fremhævet som den eneste legitime måde at organisere undervisere på i bla. folkeskolen og gymnasiet. Ikke mindst er teamet blevet fremhævet som et positivt alternativ til den fagprofessionelle lærer. Sidstnævnte er søgt delegitimeret under betegnelsen 'den privatpraktiserende lærer'. Men idealtypen 'den privatpraktiserende lærer' er ikke genkendelig på erhvervsuddannelsesområdet i samme omfang som i folkeskolen og i gymnasiet. Erhvervsuddannelserne - især de tekniske - er rundet af en anden pædagogisk tradition, og lærerne har en anden uddannelsesmæssig

Downloads

Publiceret

2015-12-01

Citation/Eksport

Juul, I. (2015). Diskurser om lærerteam på erhvervsuddannelserne. Tidsskrift for Arbejdsliv, 17(4), 53–69. https://doi.org/10.7146/tfa.v17i4.109006