Diskurser om lærerteam på erhvervsuddannelserne
DOI:
https://doi.org/10.7146/tfa.v17i4.109006Resumé
Teamet er i de sidste 20 år blevet fremhævet som den eneste legitime måde at organisere undervisere på i bla. folkeskolen og gymnasiet. Ikke mindst er teamet blevet fremhævet som et positivt alternativ til den fagprofessionelle lærer. Sidstnævnte er søgt delegitimeret under betegnelsen 'den privatpraktiserende lærer'. Men idealtypen 'den privatpraktiserende lærer' er ikke genkendelig på erhvervsuddannelsesområdet i samme omfang som i folkeskolen og i gymnasiet. Erhvervsuddannelserne - især de tekniske - er rundet af en anden pædagogisk tradition, og lærerne har en anden uddannelsesmæssig
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket ét år efter publiceringen er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).