Motivation og differentiering i fremmedsprogsundervisningen
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v28i74.133011References
Brodersen, P. & Gissel, S.T. (2012). Elevernes forudsætninger og lærernes differentiering af undervisningen. I: Brodersen, P., Holm, J. & Juul, H. (red.), Effektiv undervisning. Didaktiske nærbilleder fra klasserummet (2. udg., s. 149-168). København: Gyldendal.
Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) (2004). Undervisningsdifferentiering i folkeskolen. Lokaliseret d. 9. oktober 2019 på eva.dk/sites/eva/files/2017-10/Rapport_undervisningsdifferentiering.pdf.
Domen, J., Hornstra, L., Weijers, D., van der Veen, I. & Peetsma, T. (2020). Differentiated need support by teachers: Student-specific provision of autonomy and structure and relations with student motivation. British Journal of Educational Psychology, 90 (2), 403-423.
Francis, B., Taylor, B. & Tereshchenko, A. (2019). Reassessing ‘ability’ grouping. Improving practice for equity and attainment. London: Routledge.
Hansen, V.R., Andersen, M.W. & Robenhagen, O. (1998). Læreprocesser, potentialer og undervisningsdifferentiering. København: Reproset.
Hattie, J. (2009). Visible learning. A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. London: Routledge.
Ireson, J. & Hallam, S. (2001). Ability grouping in education. New York: SAGE Publications.
Johnston, O. & Wildy, H. (2016). The effects of streaming in the secondary school on learning outcomes for Australian students: A review of the international literature. Australian Journal of Education, 60 (1), 42-59.
Klafki, W. (2007). Neue Studien zur Bildungstheorie und Didaktik. Zeitgemäße Allgemeinbildung und kritisch-konstruktive Didaktik (6. udg.). Weinheim und Basel: Beltz Verlag.
Kublik, J.A. (1992). An analysis of the research on ability grouping: Historical and contemporary perspectives. Lokaliseret d. 20. november 2020 på eric.ed.gov/fulltext/ED350777.pdf.
Rasmussen, A.M. (2021). Lærernes kognition og praksis vedr. differentiering i tyskundervisningen i det danske gymnasium. Ph.d.-afhandling. Aarhus: Institut for Kommunikation og Kultur, Aarhus Universitet. ebooks.au.dk/aul/catalog/view/405/275/1478-3.
Tomlinson, C.A. (2014). The differentiated classroom: Responding to the needs of all learners (2. udg.). Alexandria: ASCD.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.