En humboldtsk refleksion over dannelse i undervisningen i dansk som andetsprog
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v25i69.128677Keywords:
Dannelse, Undervisning, Dansk, AndetsprogAbstract
Resumé
References
Beck, S. (2018). Samtalens kunst – et aktuelt perspektiv på dannende undervisning. Gymnasieskolen. dk, 6. december. Lokaliseret d. 4. september 2019 på gymnasieskolen.dk/samtalenskunst--et-aktuelt-perspektiv-paadannende-undervisning
Hammershøj, L.G. (2017). Dannelse i uddannelsessystemet. København: Hans Reitzels Forlag.
Hastedt, H. (2012). Was ist Bildung? Eine Textanthologie. Stuttgart: Reclam.
Humboldt, W. (2017). Schriften zur Bildung. Stuttgart: Reclam.
Integrationsloven (1999). Lov om integration af udlændinge i Danmark. Lokaliseret d. 4. september på danskelove.dk/integrationsloven
Klafki, W. (2011). Dannelsesteori og didaktik – nye studier. Århus: Klim.
Klafki, W. (1983). Kategorial dannelse og kritisk-konstruktiv pædagogik. København: Nyt Nordisk Forlag.
Kost, J. (2004). Weimarer Klassik: bürgerliches Bewusstsein: kulturelle Entwurfe in Deutschland um 1800. Würzburg: Königshausen & Neumann.
Udlændinge- og Integrationsministeriet (2017). Bekendtgørelse af lov om danskuddannelse til voksne udlændinge m.fl. Lokaliseret d. 4. september 2019 på retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=193933
Udlændinge- og Integrationsministeriet (2018). Bekendtgørelse om danskuddannelse til voksne udlændinge m.fl. Lokaliseret d. 4. september på retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=206123
Wiberg, M. (2016). Dannelsesbegrebets rolle som regulativ idé i teoretisk pædagogik – dannelsesbegrebet og den pædagogiske forskning. Studier i Pædagogisk Filosofi, 5(1), 81-95.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.