Tværsproglige læringsrum
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v25i68.128430Keywords:
Tværsproglighed, LæringsrumAbstract
Resumé
References
Andersen, L.K. (under udgivelse). Sproglig tværfaglighed i en folkeskolekontekst. I: Andersen, L.K., Hobel, P. & Holgersen, S.-E. (red.), Tværfaglighed og sammenlignende fagdidaktik. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag.
Candelier, M., Daryai-Hansen, P. & Schröder-Sura, A. (2012). The framework of reference for pluralistic approaches to languages and cultures: A complement to the CEFR to develop plurilingual and intercultural competences. Innovation in Language Learning and Teaching, 6(3), 243-257.
Gunning, P., White, J. & Busque, C. (2016). Raising learners’ awareness through L1-L2 teacher collaboration. Language Awareness, 25(1-2), 72-88.
Lund, K. (2015). Fokus på sprog. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring (s. 85-126). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Ranta, L. & Lyster, R. (2018). Formfocused instruction. I: Garrett, P. & Cots, J.M. (red.), The Routledge handbook of language awareness (s. 40-56). New York/Oxon: Routledge.
Schmidt, R.W. (1995). Attention and awareness in foreign language learning. Honolulu: Second Language Teaching & Curriculum Center, University of Hawai’i at Mānoa.
Simard, D. & Gutiérrez, X. (2018). The study of metalinguistic constructs in second language acquisition research. I: Garrett, P. & Cots, J.M.(red.), The Routledge handbook of language awareness (s. 205-221). New York/London: Routledge.
Van Lier, L. (2004). The ecology and semiotics of language learning: A sociocultural perspective. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.