Arabisk i dansktimen
– didaktiske udfordringer i det flersproglige læringsrum
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v25i68.128427Keywords:
Didaktik, Arabisk, Læringsrum, FlersprogethedAbstract
Resumé
References
Cook, V. (1999). Going beyond the Native Speaker in Language Teaching. TESOL Quarterly, 33(2), 185-209.
Cook, V. (2001). Using first language in the classroom. The Canadian Modern Language Review/La Revue canadienne des langues vivante, 57(3), 402-423.
Daryai-Hansen, P. (2017). Flersprogethedsdidaktik i fremmedsprogsundervisningen: Hvorfor og hvordan? I: Daryai-Hansen, P., Gregersen, A.S., Jakobsen, S.K., von Holst-Pedersen, J., Svarstad, L.K. & Watson, C. (red.), Fremmedsprogsdidaktik (s. 29-44). København: Hans Reitzels Forlag.
Daryai-Hansen, P., Gerber, B., Lörincz, I., Haller, M., Ivanova, O., Krumm, H.-J. & Reich, H.H. (2016). Pluralistic approaches to languages in the curriculum: The case of French-speaking Switzerland, Spain and Austria. International Journal of Multilingualism, 12(1), 109-127.
García, O. (2017). Problematizing linguistic integration of migrants: The role of translanguaging and language teachers. Berlin: De Gruyter.
Holmen, A. (2015). Sproglig diversitet blandt eleverne i grundskolen – fra problem til potentiale. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring – pædagogik og praksis (s. 23-54). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Pacheco, M.B. (2018). Spanish, Arabic, and “English-only”: Making meaning across languages in two classroom communities. TESOL Quarterly, 52(4), 995-1021.
Pierce, B.N. (1995). Social identity, investment and language learning. TESOL Quarterly, 29(1), 9-31.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.