Innovativ didaktik på studieturen

Authors

  • Karen Merete Brandt Københavns Professionshøjskole
  • Charlotte Fogh Københavns Professionshøjskole

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128136

Keywords:

Innovation, Didaktik

Abstract

Resumé

References

Audon, L., Levinsen, K. & Sørensen, B.H. (2010). Skole 2.0. Aarhus: Klim.

Brandt, K. & Fogh, C. (2009). Billedkunst i Berlin: Nye blikke på verden. I: Skånstrøm, L. (red.), Innovation i undervisningen (s. 83-94). København: Akademisk Forlag.

Buhl, M. & Flensborg, I. (2011). Visuel kulturpædagogik. København: Hans Reitzels Forlag.

Christoffersen, E.E. (2011). Spilleregler og benspænd. Peripeti, 8(16), 134-141.

Darsø, L. (2011). Innovationspædagogik. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Duncum, P. (2015). Seven principles for visual culture education. Art Education, 63, 6-10. http://www.tandfonline.com/author/Duncum%2C+Paul.

Fogh, C., Jensen, J.J. & Mouritzen, P. (2009). Praktisk-musisk kursus: elementært og mærkværdigt. I: Skånstrøm, L. (red.), Innovation i undervisningen (s. 67-82). København: Akademisk Forlag.

Göthlund, A. (2015). On location: Visual ethnography and a performative approach in art education. I: Göthlund, A., Illeris, H. & Thrane, K.W. (red.), EDGE: 20 essays on contemporary art education (s. 95-106). København: Multivers Academic.

Holzer, J. (2018). Anti-gun truck. http://projects.jennyholzer.com/antigun-truck.

Illeris, H. (2002). Billede, pædagogik og magt. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Illeris, H. (2007). Æstetiske læreprocesser: Udfordringer i en senmoderne virkelighed. Billedpædagogisk Tidsskrift, 2, 24-29.

Illeris, H. (2009). Beyonce eller Bollywood? I Christensen, H.D. & Illeris, H. (red.), Visuel kultur, viden, liv, politik (s. 128-144). København: Multivers Academic.

Leth, J. & von Trier, L. (2003). De fem benspænd. København: Zentropa.

Museet for Samtidskunst og Skoletjenesten (2008, 2010 og 2014). Nøddeknækkere til samtidskunst. Samtidskunst og projektarbejde, Samtidskunst og AT/innovation. www.samtidskunst.dk.

Skånstrøm, L. (red.) (2009). Innovation i undervisningen. København: Akademisk Forlag.

Stuhr, P. (1994). Multicultural art education and social reconstruction. Studies of Art Education, 35(3), 171-178.

Ziehe, T. (1999). Ungdomsliv og læreprocesser i det moderne samfund. København: Billesø & Baltzer.

Downloads

Published

2022-03-07

How to Cite

Merete Brandt, K., & Fogh, C. (2022). Innovativ didaktik på studieturen. Sprogforum, 24(67), 76–83. https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128136