Innovativ didaktik på studieturen
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128136Keywords:
Innovation, DidaktikAbstract
Resumé
References
Audon, L., Levinsen, K. & Sørensen, B.H. (2010). Skole 2.0. Aarhus: Klim.
Brandt, K. & Fogh, C. (2009). Billedkunst i Berlin: Nye blikke på verden. I: Skånstrøm, L. (red.), Innovation i undervisningen (s. 83-94). København: Akademisk Forlag.
Buhl, M. & Flensborg, I. (2011). Visuel kulturpædagogik. København: Hans Reitzels Forlag.
Christoffersen, E.E. (2011). Spilleregler og benspænd. Peripeti, 8(16), 134-141.
Darsø, L. (2011). Innovationspædagogik. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Duncum, P. (2015). Seven principles for visual culture education. Art Education, 63, 6-10. http://www.tandfonline.com/author/Duncum%2C+Paul.
Fogh, C., Jensen, J.J. & Mouritzen, P. (2009). Praktisk-musisk kursus: elementært og mærkværdigt. I: Skånstrøm, L. (red.), Innovation i undervisningen (s. 67-82). København: Akademisk Forlag.
Göthlund, A. (2015). On location: Visual ethnography and a performative approach in art education. I: Göthlund, A., Illeris, H. & Thrane, K.W. (red.), EDGE: 20 essays on contemporary art education (s. 95-106). København: Multivers Academic.
Holzer, J. (2018). Anti-gun truck. http://projects.jennyholzer.com/antigun-truck.
Illeris, H. (2002). Billede, pædagogik og magt. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Illeris, H. (2007). Æstetiske læreprocesser: Udfordringer i en senmoderne virkelighed. Billedpædagogisk Tidsskrift, 2, 24-29.
Illeris, H. (2009). Beyonce eller Bollywood? I Christensen, H.D. & Illeris, H. (red.), Visuel kultur, viden, liv, politik (s. 128-144). København: Multivers Academic.
Leth, J. & von Trier, L. (2003). De fem benspænd. København: Zentropa.
Museet for Samtidskunst og Skoletjenesten (2008, 2010 og 2014). Nøddeknækkere til samtidskunst. Samtidskunst og projektarbejde, Samtidskunst og AT/innovation. www.samtidskunst.dk.
Skånstrøm, L. (red.) (2009). Innovation i undervisningen. København: Akademisk Forlag.
Stuhr, P. (1994). Multicultural art education and social reconstruction. Studies of Art Education, 35(3), 171-178.
Ziehe, T. (1999). Ungdomsliv og læreprocesser i det moderne samfund. København: Billesø & Baltzer.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.