En tværfaglig, problembaseret og handleorienteret undervisningstilgang til FN’s bæredygtighedsmål
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131873Referencer
Den Grønne Friskoles hjemmeside. Lokaliseret d. 4. august 2020 på https://dengroennefriskole.dk/.
Derewianka, B. (2016). Vilde med sten: Indskolingsbørn på opdagerfærd i geologiens sprog. I: Bock, K. m.fl. (red.), Genrepædagogik og andre nye veje i læse- og skriveundervisningen (s. 35-55). København: Hans Reitzels Forlag.
Illeris, K. (2016). Læring i bæredygtighed – et opgør med konkurrencestaten. I: Holten-Andersen, J., Richter, M.H. & Jensen, A.G.C.J. m.fl. (red.), Livet efter væksten – samfundsvisioner i en omstillingstid (s. 71-82). Gjern: Hovedland.
Læssøe, J. (2016). Den sovende kæmpe – uddannelse som del af bæredygtig omstilling. I: Holten-Andersen, J., Richter, M.H. & Jensen, A.G.C.J. m.fl. (red.), Livet efter væksten – samfundsvisioner i en omstillingstid (s. 97-108). Gjern: Hovedland.
Mogensen, F. & Schnack, K. (2010). The action competence approach and the ‘new’ discourses of education for sustainable development, competence, and quality criteria. Environmental Education Research, 16(1), 59-74.
Mollison, J. (2010). Where children sleep. London: Chris Boot.
Polias, J. (2020). Fagsprog i naturfag – at læse, skrive og gøre videnskab. København: Akademisk Forlag.
Rathje, N. (2018). Sneglelæring – Mundtlighed som bro til literacy gennem sanse- og erfaringsbaseret læring. Viden om Literacy nr. 23, Nationalt Videncenter for Læsning, 50-57.
Rohde, L. & Olsen, A. (2013). Innovative elever – undervisning i FIRE faser. København: Akademisk Forlag.
UNESCO (2017). Education for sustainable development goals – learning objectives. Paris, France, UNESCO. Lokaliseret d. 20. juli 20202 på https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000247444/PDF/247444eng.pdf.multi.
Verdensmaal.dk. Lokaliseret d. 8. oktober 2020 på https://verdensmaal.dk/verdensmaal/.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.