Inddragelse af hverdagen i andetsprogsundervisningen
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.125862Nøgleord:
Andetsprogsundervisning, DanskundervisningReferencer
Austin, J. L. (1962). How to do things with words. Oxford: Oxford University Press.
Donato, R. (1994). Collective scaffolding in second language learning. I: Lantolf, J. P. & Appel, G. (red.), Vygotskian Approaches to Second Language Research (s. 33-56). New Jersey: Ablex Publishing Corporation.
Gelbek, K. (2004). Tempo 2. København: Alfabeta Forlag.
Gibson, J. J. (1986). The Ecological Approach to Visual Perception. New Jersey: Lawrence Erlbaum Association.
Jensen, C. S. (2016). Økologiske nicher og handlinger i andetsprogstilegnelse, læring og undervisning, NyS, 50, 150-182.
Jeppesen, B. & Maribo, G. (2008). Det kommer. København: Alfabeta Forlag.
Kramsch, C. (2002). How can we tell the dancer from the dance? I: Kramsch, C. (red.), Language Acquisition and Language Socialization. Ecological Perspectives. London: Continuum.
Langgaard, B. (2008). Danske stemmer. København: Gyldendal.
Lave, J. & Wenger, E. (1991). Situated Learning. Legitimate Peripheral Participation. Cambridge: Cambridge University Press.
Slotorub, F. & Moreira, N. (2011). Puls 3. København: Alfabeta Forlag.
Steffensen, S. V. (2016). Sprogvidenskabens kognitive spørgsmål: en introduktion til den distribuerede sprogtilgang, NyS, 50, 13-54.
Thorborg, L. (2011). Videre mod dansk. Trin for trin. Albertslund: Forlaget Synope.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.