CEFR CV: Hvad er nyt, og hvordan bidrager det til at fremme flersprogethed og interkulturalitet i en mere inklusiv kvalitetsuddannelse for alle?

Forfattere

  • Ana Kanareva-Dimitrovska

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v29i77.142112

Referencer

CEFR (2008). Den Fælles Europæiske Referenceramme for Sprog: Læring, undervisning og evaluering. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration. (dansk oversættelse af Council of Europe 2001).

Council of Europe (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment/Cadre européen commun de référence pour les langues: Apprendre, enseigner, évaluer. Cambridge: Cambridge University Press/Editions Didier. rm.coe.int/1680459f97.

Council of Europe (2020). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Companion volume. Strasbourg: Council of Europe Publishing. Lokaliseret d. 14. september 2023 på coe.int/langcefr.

Europarådet (2023). Den Fælles Europæiske Referenceramme for Sprog: Læring, undervisning og evaluering, Tillægsudgave. Strasbourg: Council of Europe Publishing. Lokaliseret d. 27. november 2023 på ncff.dk/cefr.

North, B. (2018). The CEFR companion volume and practical considerations for implementation. Oplæg holdt i maj 2018 ved The Launch of the CEFR CV i Europarådet i Strasbourg.

Piccardo, E., Berchoud, M., Cignatta, T., Mentz, O. & Pamula, M. (2011). Pathways through assessing, learning and teaching in the CEFR. Strasbourg: Council of Europe Publishing. Lokaliseret d. 14. september 2023 på ecep.ecml. at/Portals/26/training-kit/files/2011_08_29_ECEP_EN.pdf.

van Lier, L. (2007). Action-based teaching, autonomy and identity. Innovation in Language Teaching and Learning, 1 (1), 1-19.

Downloads

Publiceret

2023-12-04

Citation/Eksport

Kanareva-Dimitrovska, A. (2023). CEFR CV: Hvad er nyt, og hvordan bidrager det til at fremme flersprogethed og interkulturalitet i en mere inklusiv kvalitetsuddannelse for alle?. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 29(77). https://doi.org/10.7146/spr.v29i77.142112

Mest læste artikler af samme forfatter(e)

<< < 1 2