Fra aktivister til aktivisme

faglig bearbejdning af indholdet i engelsk

Forfattere

  • Susanne Karen Jacobsen
  • Robert Lee Revier

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v29i76.138181

Referencer

Andersen, T.H. & Holsting, A.E.M. (2015). Teksten i grammatikken. Odense: Syddansk Universitetsforlag.

Børne- og Undervisningsministeriet (BUM) (2019). Engelsk. Faghæfte 2019. Lokaliseret på emu.dk/sites/default/files/2020-09/GSK_Faghæfte_Engelsk_2020.pdf

Derewianka, B. (1990). Rocks in the head: Children and the language of geology. I: Carter, R. (red.), Knowledge about language and the curriculum (s. 197-215). London: Hodder & Stoughton.

Ebbensgaard, A.B., Jacobsen, J.C., Ulriksen, L. & Københavns Universitet (2014). Overgangsproblemer mellem grundskole og gymnasium i fagene dansk, matematik og engelsk. INDKU skriftserie, nr. 37. København: Institut for Naturfagenes Didatik, Københavns Universitet.

Gibbons, P. (2009). English learners academic literacy and thinking: Learning in the challenge zone. Portsmouth: Heinemann.

Jacobsen, S.K. & Melgaard, B. (2019). Danish learners’ written language proficiency is dominated by basic interpersonal communicative skills – why is this a problem? Paper præsenteret ved ASFLA 2019 Konference, Sydney, 3. oktober.

Lin, A. (2016). Language across the curriculum & CLIL in English as an Additional Language (EAL) contexts: Theory and practice. Singapore: Springer.

Madsen, C. (2012). Verdensborger eller Neandertaler – engelsk som væsentlig verdensborgerkompetence. I: Thomsen, A.L., Urup, C. & Lacey, F. (red.), Engelsk – din fremtid – vores fremtid. Slagelse: Sproglærerforeningen.

Mehisto, P. (2017). CLIL essentials for secondary school teachers. Cambridge: Cambridge University Press.

Mulvad, R. (2009). Sprog i skole. København: Alinea.

Praktiksekretariatet (2022). Praktikmanual, undervisere. København: Københavns Professionshøjskole. Lokaliseret på kp.dk/wp-content/uploads/2019/09/praktik-manualundervisere.pdf?x74139.

Undervisningsministeriet (UVM) & Uddannelses- og Forskningsministeriet (UFM) (2017). Strategi for styrkelse af fremmedsprog i uddannelsessystemet. København: UVM og UFM. https://ufm.dk/ publikationer/2017/strategi-forstyrkelse-af-fremmedsprog-i-uddannelsessystemet

Publiceret

2023-06-19

Citation/Eksport

Karen Jacobsen, S., & Lee Revier, R. (2023). Fra aktivister til aktivisme: faglig bearbejdning af indholdet i engelsk. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 29(76). https://doi.org/10.7146/spr.v29i76.138181