Fra aktivister til aktivisme
faglig bearbejdning af indholdet i engelsk
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v29i76.138181Referencer
Andersen, T.H. & Holsting, A.E.M. (2015). Teksten i grammatikken. Odense: Syddansk Universitetsforlag.
Børne- og Undervisningsministeriet (BUM) (2019). Engelsk. Faghæfte 2019. Lokaliseret på emu.dk/sites/default/files/2020-09/GSK_Faghæfte_Engelsk_2020.pdf
Derewianka, B. (1990). Rocks in the head: Children and the language of geology. I: Carter, R. (red.), Knowledge about language and the curriculum (s. 197-215). London: Hodder & Stoughton.
Ebbensgaard, A.B., Jacobsen, J.C., Ulriksen, L. & Københavns Universitet (2014). Overgangsproblemer mellem grundskole og gymnasium i fagene dansk, matematik og engelsk. INDKU skriftserie, nr. 37. København: Institut for Naturfagenes Didatik, Københavns Universitet.
Gibbons, P. (2009). English learners academic literacy and thinking: Learning in the challenge zone. Portsmouth: Heinemann.
Jacobsen, S.K. & Melgaard, B. (2019). Danish learners’ written language proficiency is dominated by basic interpersonal communicative skills – why is this a problem? Paper præsenteret ved ASFLA 2019 Konference, Sydney, 3. oktober.
Lin, A. (2016). Language across the curriculum & CLIL in English as an Additional Language (EAL) contexts: Theory and practice. Singapore: Springer.
Madsen, C. (2012). Verdensborger eller Neandertaler – engelsk som væsentlig verdensborgerkompetence. I: Thomsen, A.L., Urup, C. & Lacey, F. (red.), Engelsk – din fremtid – vores fremtid. Slagelse: Sproglærerforeningen.
Mehisto, P. (2017). CLIL essentials for secondary school teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
Mulvad, R. (2009). Sprog i skole. København: Alinea.
Praktiksekretariatet (2022). Praktikmanual, undervisere. København: Københavns Professionshøjskole. Lokaliseret på kp.dk/wp-content/uploads/2019/09/praktik-manualundervisere.pdf?x74139.
Undervisningsministeriet (UVM) & Uddannelses- og Forskningsministeriet (UFM) (2017). Strategi for styrkelse af fremmedsprog i uddannelsessystemet. København: UVM og UFM. https://ufm.dk/ publikationer/2017/strategi-forstyrkelse-af-fremmedsprog-i-uddannelsessystemet
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.