“Flersprogethed” – hæmsko eller drivkraft for sproglæring?
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v28i74.133010Referencer
Cummins, J. (2000). Language, power and pedagogy: Bilingual children in the crossfire. Bilingual Research Journal, 25 (3), 405-412.
Daryai-Hansen, P. (2011). Modersmaal er vort hjertesprog. Indvandrersprogenes repræsentation i Danmark. I: Holmen, A., Söderberg Arnfast, J. & Steensig, J. (red.), Tosprogethed i Danmark 1985-2010 (s. 10-25). København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.
Holmen, A. (2015). Sproglig diversitet blandt eleverne i grundskolen – fra problem til potentiale. I: Byram, M. m.fl. (red.), Sprogfag i forandring (s. 23-54). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Jalal, R.S. (2019). Plurilingual students’ English proficiency: A study of Danish elementary school Students’ L3 proficiency. København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.
Kristjánsdóttir, B. & Timm, L. (2007). Tvetunget uddannelsespolitik. Dokumentation af etnisk ulighed i folkeskolen. Frederiksberg: Nyt fra Samfundsvidenskaberne.
Sanz, C. (2000). Bilingual education enhances third language acquisition: Evidence from Catalonia. Applied Psycholinguistics, 21 (1), 23-44.
Swain, M. (1995). Three functions of output in second language learning. I Cook, G. & Seidlhofer, B. (red.), Principles and practice in applied linguistics (s. 125-144). Oxford: Oxford University Press.
Thomas, J. (1988). The role played by metalinguistic awareness in second and third language learning. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 9 (3), 235-246.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.