Akademisk literacy i spansk i et brobygningsperspektiv
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132179Referencer
Børne- og Undervisningsministeriet (2020). Spansk begyndersprog A, stx. Vejledning. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 24. juni 2021
på uvm.dk/gymnasiale-uddannelser/fag-og-laereplaner/laereplaner-2017/stx-laereplaner-2017.
Cumming, A. (2012). Goal theory and second-language writing development, two ways. I: Manchón, R. (red.), L2 writing development: Multiple perspectives (s. 135-164). Boston/Berlin: De Gruyter Mouton.
Den Fælles Europæiske Referenceramme for Sprog: Læring, undervisning og evaluering (2008). København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.
Lokaliseret d. 17. august 2021 på Den-faelles-europaeiske-referenceramme-for-sprog.pdf.
Fagstudieordning. Bacheloruddannelsen i spansk sprog og kultur (2019). København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet. Lokaliseret d. 24. juni 2021
på hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/spansk/spansk_sprog_og_kultur_ba.pdf.
Ferris, D. (2006). Does error feedback help student writers? New evidence on the short- and long-term effects on written error correction. I: Hyland, K. & Hyldan, F. (red.), Feedback in second language writing. Contexts and issues (s. 81-104). Cambridge: Cambridge University Press.
Lindschouw, J. m.fl. (2021). Akademisk literacy i engelsk, fransk, spansk og tysk – et brobygningsperspektiv. Sprogforum, 73, 23-34.
Wingate, U. (2015). Academic literacy and student diversity: The case for inclusive practice. Bristol: Multilingual Matters.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.