En tværfaglig, problembaseret og handleorienteret undervisningstilgang til FN’s bæredygtighedsmål

Forfattere

  • Nadia Raphael Rathje

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131873

Referencer

Den Grønne Friskoles hjemmeside. Lokaliseret d. 4. august 2020 på https://dengroennefriskole.dk/.

Derewianka, B. (2016). Vilde med sten: Indskolingsbørn på opdagerfærd i geologiens sprog. I: Bock, K. m.fl. (red.), Genrepædagogik og andre nye veje i læse- og skriveundervisningen (s. 35-55). København: Hans Reitzels Forlag.

Illeris, K. (2016). Læring i bæredygtighed – et opgør med konkurrencestaten. I: Holten-Andersen, J., Richter, M.H. & Jensen, A.G.C.J. m.fl. (red.), Livet efter væksten – samfundsvisioner i en omstillingstid (s. 71-82). Gjern: Hovedland.

Læssøe, J. (2016). Den sovende kæmpe – uddannelse som del af bæredygtig omstilling. I: Holten-Andersen, J., Richter, M.H. & Jensen, A.G.C.J. m.fl. (red.), Livet efter væksten – samfundsvisioner i en omstillingstid (s. 97-108). Gjern: Hovedland.

Mogensen, F. & Schnack, K. (2010). The action competence approach and the ‘new’ discourses of education for sustainable development, competence, and quality criteria. Environmental Education Research, 16(1), 59-74.

Mollison, J. (2010). Where children sleep. London: Chris Boot.

Polias, J. (2020). Fagsprog i naturfag – at læse, skrive og gøre videnskab. København: Akademisk Forlag.

Rathje, N. (2018). Sneglelæring – Mundtlighed som bro til literacy gennem sanse- og erfaringsbaseret læring. Viden om Literacy nr. 23, Nationalt Videncenter for Læsning, 50-57.

Rohde, L. & Olsen, A. (2013). Innovative elever – undervisning i FIRE faser. København: Akademisk Forlag.

UNESCO (2017). Education for sustainable development goals – learning objectives. Paris, France, UNESCO. Lokaliseret d. 20. juli 20202 på https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000247444/PDF/247444eng.pdf.multi.

Verdensmaal.dk. Lokaliseret d. 8. oktober 2020 på https://verdensmaal.dk/verdensmaal/.

Downloads

Publiceret

2020-12-01

Citation/Eksport

Rathje, N. R. (2020). En tværfaglig, problembaseret og handleorienteret undervisningstilgang til FN’s bæredygtighedsmål. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 26(71). https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131873