Dansk i hverdagen
– på vej mod en læringsinfrastruktur
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128131Nøgleord:
Dansk, LæringResumé
Resumé
Referencer
Brandt, E., Binder, T. & Sanders, E.B.-N. (2013). Tools and techniques. Ways to engage telling making and enacting. I: Simonsen, J. & Robertson, T. (red.), Routledge International Handbook of participatory design (s. 145-181). Routledge: New York.
Buur, J., Nielsen, C.F., Mortensen, K. & Wagner, J. (2018). Emergent meaning & innovative insights with figurines. Proceedings of the 5th Participatory Innovation Conference (PIN-C), 294-302.
Clark, B. & Lindemalm, K. (red.) (2011). Språkskap – Swedish as a social language. Stockholm: Ergonomidesign, Folkeuniversitetet and Interactive Institute.
Clark, B., Wagner, J., Lindemalm, K. & Bend, O. (2011b). Språkskap: Supporting second language learning “In the Wild”. INCLUDE 11. International Conference on Inclusive Design proceedings. Royal College of Art. http://include11.kinetixevents.co.uk/rca/rca2011/paper_final/F514_1578.PDF.
Eskildsen, S.W. & Wagner, J. (2015). Sprogbrugsbaseret læring i en tosproget hverdag. En forskningsoversigt over sprogbrugsbaseret andetsprogstilegnelse og sprogpædagogiske implikationer. NyS, 48, 71-104.
Eskildsen, S.W. & Wagner, J. (2018). “Language learning in the wild” som praksisorienteret sprogundervisning. Sprogforum, 66, 62-70.
Gaver, W.W., Boucher, A., Pennington, S. & Walker, B. (2004). Cultural probes and the value of uncertainty. Interactions, 11(5), 53-56.
IDEO (2012). Design thinking for educators (2. udg.). Palo Alto/Chicago: IDEO.
Markussen, Th. (2017) Disentangling “the social” in social design’s engagement with the public realm, CoDesign, 13(3), 160-174.
Wagner, J. (2015). Designing for language learning in the wild: Creating social infrastructures for second language learning. I: Cadierno, T. & Eskildsen, S.W.(red.), Usage-based perspectives on second language learning (s. 75-104). Berlin: Mouton de Gruyter.
Wagner, J. (2018). Towards an epistemology of second language learning in the wild. I: Hellermann, J. m.fl. (red.), Changing practices for L2 use and development “In the Wild”. Berlin: Springer Nature.
Ylirisku, S. & Buur, J. (2007). Designing with video. Focusing the user-centred design process. London: Springer Verlag.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.