En sprog- og uddannelsespolitisk dagsorden for dansk som andetsprog

Forfattere

  • Poul Neergaard

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v13i39.114577

Resumé

Dansk som andetsprog (DSA) som fagområde ændrer i disse år karakter. Der er rig- tig gode grunde til at være optimistisk på områdets vegne, men det kræver nye måder at tænke fagets rolle i samfundet på. Det er ændringer, som kan være med til at give området en stærkere sprog- og uddannelsespolitisk profil. Denne profil vil kunne bringe sprogcentrene i en ny strategisk position og give underviserne nye muligheder for at udøve deres fag. (...)

Downloads

Publiceret

2007-05-01

Citation/Eksport

Neergaard, P. (2007). En sprog- og uddannelsespolitisk dagsorden for dansk som andetsprog. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 13(39), 14–17. https://doi.org/10.7146/spr.v13i39.114577