Pædagogisk bæredygtighed – fra dyade til verdenssamfund

Authors

  • Hans Månsson Center for Social Bæredygtighed

DOI:

https://doi.org/10.7146/pl.v34i1.8841

Keywords:

Pædagogisk bæredygtighed

Abstract

Artiklen revitaliserer begreberne social kapital og social bæredygtighed som afsæt for udvikling og formulering af en ‘bæredygtighedens pædagogik’.

Dette perspektiv nødvendiggør et dynamisk samspil mellem forståelsen af mennesket som ‘human being’ og ‘human becoming’. Helt centralt i denne optik står opmærksomheden på menneskets iboende sociale egenskaber og kompetencer, som determinerende klangbund for skabelse, konsolidering og videreudvikling af social kapital i og på tværs af subkulturer i samfundet.

Author Biography

Hans Månsson, Center for Social Bæredygtighed

Hans Månsson, cand. pæd. i almen pædagogik; partner i Center for Social Bæredygtighed

Downloads

Published

2013-06-01

How to Cite

Månsson, H. (2013). Pædagogisk bæredygtighed – fra dyade til verdenssamfund. Psyke & Logos, 34(1), 36. https://doi.org/10.7146/pl.v34i1.8841