Kunst og æstetik som socialpædagogisk strategi
DOI:
https://doi.org/10.7146/pl.v33i2.8746Nøgleord:
Kunst, Psykologi, ÆstetikResumé
Kunst og unge med psykiske og sociale problemer synes at være to uforenelige størrelser. Alligevel peger empiriske undersøgelser samt filosofiske og psykologiske antagelser på at kunst og æstetik er en vigtig forudsætning for en sund personlig udvikling. I denne artikel redegøres for nogle af disse synspunkter som optakt til et pilotprojekt hvor kunst og æstetik er brugt som socialpædagogisk strategi over for en gruppe psykisk sårbare og socialt udsatte unge i Kofoeds Skoles Ungdomsboliger.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsret er tidsskriftets og forfatternes. Det er gældende praksis, at artikler publiceret i Psyke & Logos, som efterfølgende oversættes til andet sprog, af forfatteren frit kan publiceres i internationale tidsskrifter, dog således at det ved reference fremgår, at den oversatte artikel har et forlæg i en dansksproget version i Psyke & Logos. Artikler kan frit deles og linkes til på forsknings- og undervisningsnetværk (så som Blackboard). Link foretrækkes, fordi det giver oplysning om brug af tidsskriftets artikler.