Kunst og æstetik som socialpædagogisk strategi

Forfattere

  • Mina El Moutamid Roskilde Universitetscenter
  • Bjarne Sode Funch Roskilde Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/pl.v33i2.8746

Nøgleord:

Kunst, Psykologi, Æstetik

Resumé

Kunst og unge med psykiske og sociale problemer synes at være to uforenelige størrelser. Alligevel peger empiriske undersøgelser samt filosofiske og psykologiske antagelser på at kunst og æstetik er en vigtig forudsætning for en sund personlig udvikling. I denne artikel redegøres for nogle af disse synspunkter som optakt til et pilotprojekt hvor kunst og æstetik er brugt som socialpædagogisk strategi over for en gruppe psykisk sårbare og socialt udsatte unge i Kofoeds Skoles Ungdomsboliger.

Forfatterbiografier

Mina El Moutamid, Roskilde Universitetscenter

Mina El Moutamid er BA i psykologi og kommunikation, forskningsassistent ved Roskilde Universitetscenter

Bjarne Sode Funch, Roskilde Universitet

Bjarne Sode Funch er dr. phil., lektor ved RUC

Downloads

Publiceret

2012-12-31

Citation/Eksport

El Moutamid, M., & Sode Funch, B. (2012). Kunst og æstetik som socialpædagogisk strategi. Psyke & Logos, 33(2), 15. https://doi.org/10.7146/pl.v33i2.8746