Tillid i kreative samarbejder

  • Eva Novrup Redvall
  • Sara Malou Strandvad
Nøgleord: kreativitet, tillid, samarbejde, filmindustri

Resumé

Trust in Creative Collaborations.

This article considers trust as a central ingredient in creative collaboration. Based on several case studies of development processes in the Danish film industry, the analysis exemplifies three kinds of trust: 1) calculative trust in emerging collaborations, 2) trust based on relations or identity in established collaborations, and 3) knowledge-based trust in the institutional field.

Forfatterbiografier

Eva Novrup Redvall
Ph.d. i filmvidenskab. Adjunkt ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Københavns Universitet. Har publiceret i en række tidsskrifter og bøger  om dansk film og kreative processer, senest i bogen Danish Directors 2: Dialogues on the New Danish Fiction Cinema (med Mette Hjort og Eva Jørholt, Intellect Press, 2010).

Sara Malou Strandvad
Cand.scient.soc. i sociologi og ph.d. i organisationsstudier. Adjunkt ved Institut for Kommunikation, Virksomhed og Informationsteknologier på Roskilde Universitet. Har skrevet om kreativt arbejde, organisering og socio-materialitet i blandt andet European Journal of Cultural Studies, STS Encounters og Tidsskrift for Arbejdsliv.
Publiceret
2011-12-13
Citation/Eksport
Redvall, E., & Strandvad, S. (2011). Tillid i kreative samarbejder. Peripeti, 8(16), 9-19. Hentet fra https://tidsskrift.dk/peripeti/article/view/8237