The rematerialisation of trauma: a dialogue on love
DOI:
https://doi.org/10.7146/peri.v20i38.136792Referencer
Berlant, L. G. (2011). Cruel optimism. Duke University Press.
Buckley, C. (2021, February 9). The Sinking of a Bust Surfaces a Debate Over Denmark’s Past. The New York Times. https://www.nytimes.com/2021/02/09/arts/design/frederik-v-bust-denmark.html
Butler, J. (1993). Bodies that matter: On the discursive limits of ‘sex’. Routledge.
Caruth, C. (1996). Unclaimed Experience: Trauma, Narrative and History (1St Edition). Johns Hopkins University Press.
Dirckinck-Holmfeld, K. (2016). Rematerialisation. Paragrana: Internationale Zeitschrift für Historische Anthropologie, 25(2), 49–62.
Ettinger, B. (2008). Fascinance and the Girl-to-m/Other Matrixial Feminine Difference. In G. Pollock (Ed.), Psychoanalysis and the Image: Transdisciplinary Perspectives. Blackwell Publishers.
Farocki, H. (Director). (2010, June 3). HARUN FAROCKI on MATERIALITY. http://www.youtube.com/watch?v=YuVLOzW3J-k&feature=youtube_gdata_player
Ferreira da Silva, D. (2018). Hacking the Subject: Black Feminism and Refusal beyond the Limits of Critique. PhiloSPHIA. A Journal of Continental Feminism, 8(1 winter), 19–41. https://doi.org/10.1353/phi.2018.0001
Painter, N. I. (2020, July 22). Opinion | Why ‘White’ should be capitalized, too—The Washington Post. https://www.washingtonpost.com/opinions/2020/07/22/why-white-should-be-capitalized/
Pasolini, P. P. (2010). In Danger: A Pasolini Anthology (J. Hirschman, Ed.). City Lights Books.
Rogoff, I. (2006). ’Smuggling’—An Embodied Criticality. Http://Transform.Eipcp.Net, 08.
Schuppli, S. (2016). Material Witness: Forensic Media & the Production of Evidence. MIT Press.
Sedgwick, E. (2003). Touching Feeling: Affect, Pedagogy, Performativity. Duke University Press.
Sedgwick, E. K. (1999). A dialogue on love. Beacon Press.
Sedgwick, E. K., & Goldberg, J. (2012). The Weather in Proust. Duke University Press.
Sharpe, C. E. (2016). In the wake: On Blackness and being. Duke University Press.
Downloads
Publiceret
Versioner
- 2023-12-17 (4)
- 2023-12-12 (3)
- 2023-12-12 (2)
- 2023-03-27 (1)
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Det følgende vedrører alle Peripeti-udgivelser fra 2024, nr. 39, og senere:
Peripeti er et Diamond Open Access-tidsskrift, der giver direkte open acces til publiceret indhold ud fra princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden.
Forfattere skal ikke betale for indsendelse, redigering eller offentliggørelse af artikler.
Forfattere, der bidrager til Peripeti, bevarer ophavsretten til deres artikler.
Forfattere accepterer at udgive artikler under en Creative Commons CC-BY-NC 4.0-licens. Vilkårene for denne licens tillader brugere frit at kopiere og videredistribuere materialet i ethvert medie eller format og at tilpasse, transformere og bygge videre på materialet, så længe der gives passende kreditering, et link til licensen gives, og eventuelle ændringer angives. Brugere må ikke dele eller tilpasse materialet til kommercielle formål uden samtykke fra licensgiveren. Brugen af licensen må ikke på nogen måde antyde, at licensgiveren støtter tredjeparten eller dennes brug. Licensen kan ikke tilbagekaldes.
Forfattere opfordres til at lægge deres artikler ud på personlige og/eller institutionelle hjemmesider for at sikre endnu større offentlig adgang efter udgivelsen. Forfattere har ret til at arkivere deres artikler i fondes og offentlige institutioners arkiver, men Peripeti anmoder om, at forfattere bruger et direkte link til den publicerede artikel på tidsskriftets hjemmeside, når det er muligt, da Peripeti som en ikke-kommerciel, offentligt finansieret udgiver er afhængig af niveauet af brugeraktivitet på tidsskriftets hjemmeside.
Vedrørende tidligere udgivelser, indtil 2024, herunder nr. 38:
Ophavsretten deles mellem Peripeti og forfatteren/forfatterne. Tidsskriftet er et open access-tidsskrift, der giver direkte adgang til alt indhold baseret på princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden. Brugere kan frit kopiere og dele materiale i ethvert medie eller format, så længe der gives passende kreditering. Enhver anden brug kræver skriftligt samtykke fra indehaverne af ophavsretten.