Interferens eller hvordan lyder en appelsin?

Forfattere

  • Louise Juhl Dalsgaard

DOI:

https://doi.org/10.7146/peri.v19iS10.132300

Resumé

I essayet undersøger forfatter Louise Juhl Dalsgaard, hvordan kunstnerisk interferens kan styrke kunstens virke og sikre, at den kunst vi skaber konstant kan udfordre og samtidig forhindre, at hjernen bliver doven. Dette sker med udgangspunkt i de fire forestillinger Hemmeligheder (2020), som hun skrev for Teaterhuset Filuren. Herigennem understreges vigtigheden af tværkunstnerisk samarbejde, der åbner op for helt nye muligheder i det kunstneriske udtryk, og også den konstruktive interferens, som kan forstærke de kunstneriske discipliner.

Forfatterbiografi

Louise Juhl Dalsgaard

Louise Juhl Dalsgaard skriver romaner, noveller, dramatik, artikler og digte, er uddannet bibliotekar og underviser i skriveworkshops. Hun debuterede med digtsamlingen Mit ønske om at dø er rent hypotetisk i 2011 og har senest udgivet digtsamlingen I dag skal vi ikke dø om coronakrisen og erindringsromanen Ting jeg tænker på, og herudover skriver hun til eksperimenterende genrer, installationer og tværkunstneriske projekter. Hendes tekstunivers kredser om kroppen, om det at være til stede i verden, men samtidig også i sig selv.

Foto: Bibi Berge / Anders Vølpert Momme i 4 fortællinger ved juletid

Downloads

Publiceret

2022-04-25

Citation/Eksport

Juhl Dalsgaard, L. (2022). Interferens eller hvordan lyder en appelsin?. Peripeti, 19(S10), 94–99. https://doi.org/10.7146/peri.v19iS10.132300