Brev til morgendagens kunstskole

refleksioner og drømme om kollektive, fællesskabende arbejdsrum

  • Rikke Lund Heinsen
Nøgleord: Rikke Lund Heinsen, morgendagens kunstskole, fællesskabende arbejdsrum, kollektivet som struktur, the art school of tomorrow, community-based workspaces, collective as structure

Resumé

I dette brev undersøger forfatteren sin længsel efter nye fællesskabende arbejdsrum, hvor man kan udforske og skabe scenekunst på nye måder. Udgangspunktet er forfatterens tanker om morgendagens kunstskole som et sted, hvor kollektivet – og heri de fællesskabende arbejdsrum - er selve strukturen og fundamentet for det daglige arbejde.

Referencer

Heinsen, Rikke Lund, 2014, Tværæstetiske projekter – muligheder og udfordringer i processer og samarbejde, Den Danske Scenekunstskole
Husen, Michael, 1996, Det fælles tredje, i Benedicta Pécseli, red.: Kultur & pædagogik, Hans Reitzels Forlag, s. 218-232
Kirkeby, Ole Fogh, 2010, Den frie organisation – balance mellem passion og storsind, Gyldendal
Kirkeby, Ole Fogh, 2008, Protreptik – filosofisk coaching i ledelse, Forlaget Samfundslitteratur
Larsen, Svend, 2007, Serendipitet og kulturforvaltning, i Peripeti - tidsskrift for dramaturgiske studier, Særnummer, s. 9 - 15
Maboloc, Christopher, R, 2016, Another look at the parable of the Good Samaritan, i Inquirer.net. https://opinion.inquirer.net/100351/another-look-parable-good-samaritan#ixzz63jRbfGwA
Det er muligt at læse mere om ERASMUS+ projektet på https://ecthec-erasmusmais.ipl.pt
Publiceret
2020-03-08
Citation/Eksport
Lund Heinsen, R. (2020). Brev til morgendagens kunstskole. Peripeti, 17(31), 225-231. Hentet fra https://tidsskrift.dk/peripeti/article/view/119202