Kollektiv
DOI:
https://doi.org/10.7146/peri.v17i31.119029Referencer
BBC News: “Live from Turner Prize Ceremony”, Dec. 4th 2019, https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-50631998 (tilgået 27.1.2020)
Butler, Judith, 2015. Notes Toward a Performative Theory of Assembly. Cambridge: Harvard University Press.
Bürger, Peter, 1974. Theorie der Avantgarde. Frankfurt am Main: Suhrkamp.
Cvejić , Bojana, 2015. “Collectivity? Did you mean collaboration,” https://transversal.at/transversal/1204/cvejic/en (tilgået 26.1.2020)
Daugaard, Solveig, 2018. Collaborating with Gertrude Stein: Media ecologies, reception, poetics. Linköping Universty Press.
Eika, Jonas, 2019. ”Pristale ved modtagelsen af Nordisk Råds Litteraturpris,” tilgængelig på Forlaget Basilisks
Facebookside: https://www.facebook.com/forlagetbasilisk/posts/2777730285584234?__tn__=K-R (tilgået 27.1.2020)
Jackson, Steven J., 2014. “Rethinking Repair.” In Tarleton Gillespie, Pablo Boczkowski, and Kirsten Foot (red.). Media Technologies: Essays on Communication, Materiality and Society. Cambridge: MIT Press.
Jenkins, Henry, 2006. Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. NYU Press.
Johnson, Derek, 2013. Media Franchising: Creative License and Collaboration in the Culture Industries. NYU Press.
Jørgensen, Stina Hasse, Sabrina Vitting-Seerup og Katrine Wallevik, 2017. ”Hatsune Miku: an uncertain image,” Digital Creativity 28:4.
Kunst, Bojana, 2010. ”Prognosis on Collaboration,” Tkh Journal for Performing Arts Theory, 17, no. 4-5, s. 23-29, http://www.tkh-generator.net/wp-content/uploads/2014/04/tkh-17eng-web.pdf (tilgået 26.1.2020)
Mattern, Shannon, 2018. ”Maintence and Care,” Places Journal, https://placesjournal.org/article/maintenance-and-care/ (tilgået 27.1.2020)
Matzke, Annemarie, 2012. Arbeit am Theater. Bielefeld: transcript verlag.
Peters, John Durham, 2015. The Marvelous Clouds: Toward a Philosophy of Elemental Media. University of Chicago Press.
Pine, Joseph and Gilmore, James. 1999. The Experience Economy: Work is Theatre & Every Business a Stage, Harvard Business School Press.
Røge, Bethina Louise, Worre Hallberg, Gry, Lindinger-Löwy, Lara, Topsøe-Jensen, Maja og Eigtved, Michael (Red.). 2011. Theatre-in-Business: udfordringer og potentialer. Københavns Universitet, Institut for Kunst og Kulturvidenskab.
Schmidt, Cecilie Ullerup, 2019. Everybody Counts. The Aesthetics of Production in Higher Artistic Education and Performance Art Collectives. University of Copenhagen.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Det følgende vedrører alle Peripeti-udgivelser fra 2024, nr. 39, og senere:
Peripeti er et Diamond Open Access-tidsskrift, der giver direkte open acces til publiceret indhold ud fra princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden.
Forfattere skal ikke betale for indsendelse, redigering eller offentliggørelse af artikler.
Forfattere, der bidrager til Peripeti, bevarer ophavsretten til deres artikler.
Forfattere accepterer at udgive artikler under en Creative Commons CC-BY-NC 4.0-licens. Vilkårene for denne licens tillader brugere frit at kopiere og videredistribuere materialet i ethvert medie eller format og at tilpasse, transformere og bygge videre på materialet, så længe der gives passende kreditering, et link til licensen gives, og eventuelle ændringer angives. Brugere må ikke dele eller tilpasse materialet til kommercielle formål uden samtykke fra licensgiveren. Brugen af licensen må ikke på nogen måde antyde, at licensgiveren støtter tredjeparten eller dennes brug. Licensen kan ikke tilbagekaldes.
Forfattere opfordres til at lægge deres artikler ud på personlige og/eller institutionelle hjemmesider for at sikre endnu større offentlig adgang efter udgivelsen. Forfattere har ret til at arkivere deres artikler i fondes og offentlige institutioners arkiver, men Peripeti anmoder om, at forfattere bruger et direkte link til den publicerede artikel på tidsskriftets hjemmeside, når det er muligt, da Peripeti som en ikke-kommerciel, offentligt finansieret udgiver er afhængig af niveauet af brugeraktivitet på tidsskriftets hjemmeside.
Vedrørende tidligere udgivelser, indtil 2024, herunder nr. 38:
Ophavsretten deles mellem Peripeti og forfatteren/forfatterne. Tidsskriftet er et open access-tidsskrift, der giver direkte adgang til alt indhold baseret på princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden. Brugere kan frit kopiere og dele materiale i ethvert medie eller format, så længe der gives passende kreditering. Enhver anden brug kræver skriftligt samtykke fra indehaverne af ophavsretten.