Teatret: medialitet, udsigelse
- og hamlet
DOI:
https://doi.org/10.7146/peri.v7i14.108103Nøgleord:
Udsigelsesanalyse Teatrets medialitet Differensrum Hamlet ReaktualiseringspotentialeReferencer
Bruhn, Jørgen. 2010. Heteromedialitet, Kritik 198, 2010. Kbh.: Gyldendal.
Elleström, Lars 2010 The Modalities of Media: A Model for Understanding Intermedial Relations Media Borders, Multimodality and Intermediality, ed.:Lars Elleström. Houndmills: Palgrave Macmillan.Foucault, Michel. 1969. L’archéologie du savoir. Paris: Gallimard.
Goodman, Nelson. 1972: Problems and Projects. Indianapolis: Bobbs-Merill.
Greimas, A.J. 1988. Semiotik. Sprogteoretisk ordbog.
Af A.J.Greimas og Joseph Courtès. Dansk red. Per Aage Brandt og Ole Davidsen, p. 279f. (Århus; Aarhus Universitetsforlag 1988).
Kittler, Friedrich . 1995. Aufschreibesysteme 1800/1900 . München: Fink.
Kittler, Friedrich. 2002. Optische Medien. Berliner Vorlesung 1999. Berlin: Merve.
Kyndrup, Morten. 1998. Riften og Sløret. Essays over kunstens betingelser. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag.
Kyndrup, Morten. 2003. Kunstværk og udsigelse (ACTS 18). Aarhus: Aarhus Universitet.
Kyndrup, Morten. 2005. Art Theory Versus Aesthetics. The Story of a Marriage and its Decline and Fall, Perspectives on Aesthetics, Art and Culture, ed. by Claes Entzenberg and Simo Säätela. Sthm.: Thales.
Kyndrup, Morten. 2008. Den æstetiske relation. Sanseoplevelsen mellem kunst, videnskab og filosofi. København: Gyldendal.
Kyndrup, Morten. 2011. Mediality and Literature – Literature versus Literature, in Alber, Jan, Stefan Iversen, Louise Brix Jacobsen, Rikke Andersen Kraglund, Henrik Skov Nielsen, and Camilla Møhring Reestorff (eds.). 2011. Why Study Literature?. Århus: Aarhus University Press (forthcoming).
Lund, Jacob og Mads Thygesen (red.). 2009. Kunstværk og udsigelse. Århus: Akademiet for æstetikfaglig forskeruddannelse.
Lund Pedersen, Jacob. 2008. Den subjektive rest: Udsigelse og (de)subjektivering i kunst og teori, Århus: Aarhus Universitetsforlag.
Nølke, Henning. 2009. Fransk udsigelseslingvistik. In Lund, Jacob og Mads Thygesen (red.). 2009 Birkelund, Merete, Maj-Britt Mosegaard-Hansen,
Coco Norén (eds.). 2008. L’énonciation dans tous ses états. Mélanges offerts à Henning Nølke a l’occasion de ses soixante ans. Bern : Peter Lang Thygesen, Mads. 2008. Dialogue/End of Dialogue.
Udsigelse i ny europæisk dramatik. Upubl. ph.d.-afhandling. Århus: Aarhus Universitet.
Vandsø Aremark, Anette 2010. Musik og udsigelse. Upubl. ph,d.-afhandling. Århus: Aarhus Universitet
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Det følgende vedrører alle Peripeti-udgivelser fra 2024, nr. 39, og senere:
Peripeti er et Diamond Open Access-tidsskrift, der giver direkte open acces til publiceret indhold ud fra princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden.
Forfattere skal ikke betale for indsendelse, redigering eller offentliggørelse af artikler.
Forfattere, der bidrager til Peripeti, bevarer ophavsretten til deres artikler.
Forfattere accepterer at udgive artikler under en Creative Commons CC-BY-NC 4.0-licens. Vilkårene for denne licens tillader brugere frit at kopiere og videredistribuere materialet i ethvert medie eller format og at tilpasse, transformere og bygge videre på materialet, så længe der gives passende kreditering, et link til licensen gives, og eventuelle ændringer angives. Brugere må ikke dele eller tilpasse materialet til kommercielle formål uden samtykke fra licensgiveren. Brugen af licensen må ikke på nogen måde antyde, at licensgiveren støtter tredjeparten eller dennes brug. Licensen kan ikke tilbagekaldes.
Forfattere opfordres til at lægge deres artikler ud på personlige og/eller institutionelle hjemmesider for at sikre endnu større offentlig adgang efter udgivelsen. Forfattere har ret til at arkivere deres artikler i fondes og offentlige institutioners arkiver, men Peripeti anmoder om, at forfattere bruger et direkte link til den publicerede artikel på tidsskriftets hjemmeside, når det er muligt, da Peripeti som en ikke-kommerciel, offentligt finansieret udgiver er afhængig af niveauet af brugeraktivitet på tidsskriftets hjemmeside.
Vedrørende tidligere udgivelser, indtil 2024, herunder nr. 38:
Ophavsretten deles mellem Peripeti og forfatteren/forfatterne. Tidsskriftet er et open access-tidsskrift, der giver direkte adgang til alt indhold baseret på princippet om, at det at gøre forskning frit tilgængelig for offentligheden understøtter en større global udveksling af viden. Brugere kan frit kopiere og dele materiale i ethvert medie eller format, så længe der gives passende kreditering. Enhver anden brug kræver skriftligt samtykke fra indehaverne af ophavsretten.