Europa og historiens engel i ruiner

Hamletmaskinen som nuanceret form for politisk kunst i omgangen med arkiv og tradition

Forfattere

  • Kristiane Sørensen

DOI:

https://doi.org/10.7146/peri.v7i14.108101

Nøgleord:

Hamletmaskinen Heiner Müller Benjamins engel Politisk kritik Postdramatisk æstetik

Referencer

Benjamin, Walter: Kulturkritiske essays. København: Gyldendal, 1998.
Benjamin, Walter: “Paris, det 19.århundredes hovedstad [Exposé 1935]”, Kulturindustri: udvalgte skrifter, s. 95-112. København: Rhodos, 1973.
Carney, Sean: “Dialectical images”, Brecht and Critical Theory, s. 45-82. Oxon: Routledge, 2005.
Cowan, Bainard: “Walter Benjamin’s Theory of Allegory”, New German Critique, vol. 22, s. 109-122, 1981.
Kalb, Jonathan: The Theater of Heiner Müller. Cambridge University Press, 1998.
Kott, Jan: “Hamlet omkring vort århundredes midte”.
Shakespeare vor samtidige, s. 67-79. København: Hasselbalch, 1966.
Lehman, Hans-Thies: Postdramatic Theatre. New York: Routledge, 2006.

Downloads

Publiceret

2010-01-01

Citation/Eksport

Sørensen, K. (2010). Europa og historiens engel i ruiner: Hamletmaskinen som nuanceret form for politisk kunst i omgangen med arkiv og tradition. Peripeti, 7(14), 107–112. https://doi.org/10.7146/peri.v7i14.108101