Resumé
Kommentar til Line Have Musaeus, Jonas Ørbæk Hansen og Keld Nielsen: “Computational thinking i matematik, naturfag og samfundsfag – hvorfor, hvad og hvordan?”, MONA, 2023(1).
Referencer
Feynman, R.P., Leighton, R.B. & Sands, M. (1964). The Feynman Lectures on Physics, bind I. Reading: Addison-Wesley.
Jacobsen, L.B. (2010). Linking Physics Labwork Activities to Their Potential Learning Outcomes – Does a Declaration Make a Difference? IMFUFA tekst nr. 476. Roskilde: Roskilde Universitet.
Jensen, J.H. (2019). Matematiske modeller – vejledende eller vildledende? Aktuel Naturvidenskab, 6, s. 32.
Jensen, J.H. & Videsen P.A. (2019). Teoretisk og empirisk kontrol af matematiske modeller. Lokaliseret 16/03/2023 på https://aktuelnaturvidenskab.dk/undervisningsmateriale/alleopgavesæt.
Roskilde Universitet (2023). NAT studieguide 2023. Lokaliseret 16/03/2023 på https://ruc.dk/ uddannelser-paa-institut-naturvidenskab-og-miljoe.