Når midlet bliver et mål i sig selv
PDF

Nøgleord

Kommentar
Computationel tænkning
Kompetenceudvikling

Citation/Eksport

Jensen, J. H. (2023). Når midlet bliver et mål i sig selv. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, 23(2), 5. Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/137584

Resumé

Kommentar til Line Have Musaeus, Jonas Ørbæk Hansen og Keld Nielsen: “Computational thinking i matematik, naturfag og samfundsfag – hvorfor, hvad og hvordan?”, MONA, 2023(1).

PDF

Referencer

Feynman, R.P., Leighton, R.B. & Sands, M. (1964). The Feynman Lectures on Physics, bind I. Reading: Addison-Wesley.

Jacobsen, L.B. (2010). Linking Physics Labwork Activities to Their Potential Learning Outcomes – Does a Declaration Make a Difference? IMFUFA tekst nr. 476. Roskilde: Roskilde Universitet.

Jensen, J.H. (2019). Matematiske modeller – vejledende eller vildledende? Aktuel Naturvidenskab, 6, s. 32.

Jensen, J.H. & Videsen P.A. (2019). Teoretisk og empirisk kontrol af matematiske modeller. Lokaliseret 16/03/2023 på https://aktuelnaturvidenskab.dk/undervisningsmateriale/alleopgavesæt.

Roskilde Universitet (2023). NAT studieguide 2023. Lokaliseret 16/03/2023 på https://ruc.dk/ uddannelser-paa-institut-naturvidenskab-og-miljoe.