Citation/Eksport
Grønbæk, N., Winsløw, C., & Jessen, B. (2019). Matematik B: Regningen skal betales. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, 2019(3), 6. Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/115584
Resumé
Hvad gik galt ved sommereksamen 2019 på det gymnasiale B-niveau i matematik? Var kravene for høje, eller havde eleverne lært for lidt? Hvad skal der gøres fremadrettet? Vi ser på disse spørgsmål på baggrund af Matematikudredningens og Matematikkommissionens anbefalinger, særlig de som (endnu) ikke er fulgt.
Mest læste artikler af samme forfatter(e)
- Carl Winsløw, Et mysterium om tal – og japanske lektionsstudier , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 1 (2009)
- Britta Eyrich Jessen, Carl Winsløw, Matematikbroen: brobygning for elever gennem efteruddannelse for lærere , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 3 (2017)
- Carl Winsløw, Didaktiske miljøer for ligedannethed , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 2 (2006)
- Carl Winsløw, Matematiklærerprofessionen i et institutionelt perspektiv , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 4 (2012)
- Carl Winsløw, Trekantsberegninger, trigonometri og trivialmatematik , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 2 (2014)
- Carl Winsløw, Læreruddannelse for fremtiden , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 1 (2017)
- Niels Grønbæk, Sproglig matematik , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 2 (2012)
- Niels Grønbæk, Matematik – et fag på anfordring , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 3 (2017)
- Henrik Peter Bang, Niels Grønbæk, Claus Richard Larsen, Hvem skal samle handsken op? , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 2 (2015)
- Henrik P. Bang, Claus R. Larsen, Niels Grønbæk, Efteruddannelse i CAS – erfaringer fra fire år med CMU , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 4 (2020)