Podcast som eksamenform

Authors

  • Anja Mølle Lindelof RUC, performance-design

DOI:

https://doi.org/10.7146/lom.v4i7/8.5430

Keywords:

universitetspædagogik, podcast

Abstract

I efteråret 2010 indgik podcast-produktion som en del af eksamen i kurset “Analyse og dokumentation” Performance-design, RUC. Forsøget udsprang af en grundlæggende interesse for at inddrage digital teknologi i undervisningen og et ønske om at udforske mulighederne i eksamensformen ’aktiv deltagelse’. Nærværende artikel diskuteres baggrunden for og evalueringen af forsøget for dels at bidrage med konkrete erfaringer og dels at illustrere de mange fordele ved at lave sådanne forsøg, som tager udgangspunkt i et ønske om at inddrage digital teknologi i undervisningen på en måde, som kan kombinere faglige og pædagogiske ambitioner med pragmatiske hensyn.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Anja Mølle Lindelof, RUC, performance-design

Adjunkt, performance-design, RUC

Downloads

Published

2011-12-15

How to Cite

Lindelof, A. M. (2011). Podcast som eksamenform. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 4(7/8). https://doi.org/10.7146/lom.v4i7/8.5430