Studerendes e-læringsstrategier i pædagoguddannelsen

Forfattere

  • Bennyé D. Austring University College Sjælland
  • Dorit Gaarskjær University College Sjælland
  • Thomas Bille University College Sjælland

DOI:

https://doi.org/10.7146/lom.v3i4.3932

Nøgleord:

pædagogik, selvstyring

Resumé

Artiklen tager sit afsæt i en evaluering af en delvist netbaseret pædagoguddannelse ved UC Sjælland. Bennyé D. Austring, Dorit Gaarskjær og Thomas Bille peger blandt andet på problemer og muligheder ved selvstyret læring, som de studerende oplever dem.  Artiklen giver således gode eksempler på, hvordan selvstyringen giver mulighed for fleksibilitet til at den enkelte kan tilrettelægge sit liv og studie, hvorimod selvstyringen også kan være frustrerende, fordi man som studerende ikke kan slippe for selv at have ansvar og styring.  Forfatterne viser med deres datamateriale ydermere, hvordan gruppesamarbejdet mellem studerende kan være givende og fastholdende, men også føre til konflikter mellem studerende, når den enkeltes bidrag til gruppens arbejde ikke lever op til andre gruppemedlemmers forventninger.  Sammenfattende skriver forfatterne, at den enkelte studerendes læringsstrategi er nært forbundet med deres individuelle, sociale og kontekstuelle læringsbetingelser.

Downloads

Download-data er endnu ikke tilgængelig.

Downloads

Publiceret

01-10-2010

Citation/Eksport

Austring, B. D., Gaarskjær, D., & Bille, T. (2010). Studerendes e-læringsstrategier i pædagoguddannelsen. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 3(4). https://doi.org/10.7146/lom.v3i4.3932

Nummer

Sektion

Artikler inden for tema