Tema 2: At designe e-læring - didaktiske perspektiver på uddannelsesdesign og didaktiske design

Forfattere

  • Jens Jørgen Hansen Syddansk Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/lom.v5i9.6162

Nøgleord:

e-læring, uddannelsesdesign, didaktisk design, e-læringsdidaktik

Resumé

Artiklen beskriver hvordan man som uddannelsesinstitution og som underviser kan arbejde med at desgine e-læring. E-lærings-begrebet sættes ind i dels en organisationskonstekst, hvor begrebet indgår i en en uddannelsesinsitutions uddannelsesdesign, og i en undervisningskontekst, hvor det indgår i en undervisers udformning af didaktiske design. Artiklen har baggrund i case om uddannelsesinstitutionen NetAus (netbaseret akademiuddannelse) arbejde med udvikle e-læringskoncepter.  I casen beskrives et eksperiment om brug og udvikling af studieplaner som didaktisk værktøj.

Forfatterbiografi

Jens Jørgen Hansen, Syddansk Universitet

Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab. Adjunkt, Ph.d.

Downloads

Publiceret

2012-10-09

Citation/Eksport

Hansen, J. J. (2012). Tema 2: At designe e-læring - didaktiske perspektiver på uddannelsesdesign og didaktiske design. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 5(9). https://doi.org/10.7146/lom.v5i9.6162