Tema 2: At designe e-læring - didaktiske perspektiver på uddannelsesdesign og didaktiske design

Forfattere

  • Jens Jørgen Hansen Syddansk Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/lom.v5i9.6162

Nøgleord:

e-læring, uddannelsesdesign, didaktisk design, e-læringsdidaktik

Resumé

Artiklen beskriver hvordan man som uddannelsesinstitution og som underviser kan arbejde med at desgine e-læring. E-lærings-begrebet sættes ind i dels en organisationskonstekst, hvor begrebet indgår i en en uddannelsesinsitutions uddannelsesdesign, og i en undervisningskontekst, hvor det indgår i en undervisers udformning af didaktiske design. Artiklen har baggrund i case om uddannelsesinstitutionen NetAus (netbaseret akademiuddannelse) arbejde med udvikle e-læringskoncepter.  I casen beskrives et eksperiment om brug og udvikling af studieplaner som didaktisk værktøj.

Downloads

Forfatterbiografi

Jens Jørgen Hansen, Syddansk Universitet

Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab. Adjunkt, Ph.d.

Downloads

Publiceret

09-10-2012

Citation/Eksport

Hansen, J. J. (2012). Tema 2: At designe e-læring - didaktiske perspektiver på uddannelsesdesign og didaktiske design. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 5(9). https://doi.org/10.7146/lom.v5i9.6162