Tema 2: QR-koder - som didaktisk koncept

Forfattere

  • Dorthe Carlsen UC Syddanmark
  • Anna-Britt Krog Syddansk Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/lom.v5i9.6153

Nøgleord:

Brugerdreven innovation, didaktisk design, erhvervsskoler, mobillæring, multimodalitet, QR-koder, læremidler

Resumé

I denne artikel præsenteres resultaterne fra et forsøg med mobillæring (QR-koder) i arbejdsmiljøundervisningen på en erhvervsskole. Artikel beskriver de brugerdrevne innovationsprocesser forbundet med udviklingen af det nye didaktiske design. Med afsæt i etnografiske metoder som observation og interviews analyseres undervisningsforløbet før og efter re-didaktiseringen. Teoretisk bygger artiklen på læremiddelteori, teorier om multimodalitet og teorier om mobillæring.

Downloads

Download-data er endnu ikke tilgængelig.

Downloads

Publiceret

09-10-2012

Citation/Eksport

Carlsen, D., & Krog, A.-B. (2012). Tema 2: QR-koder - som didaktisk koncept. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 5(9). https://doi.org/10.7146/lom.v5i9.6153