Fra hjemmeside som læringsplatform til brug af e-læringssystemet Moodle

Forfattere

  • Lillian Buus Aalborg Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/lom.v3i4.3927

Nøgleord:

Moodle, ELSA, virtuelt læringsmiljø

Resumé

I foråret 2008 blev der etableret et samarbejde mellem det Samfundsvidenskabelige fakultets it-afdeling og E-Læringssamarbejdet (ELSA) på Aalborg Universitet med henblik på at implementere Moodle som e-læringsplatform på Det Samfundsvidenskabelige fakultet. Baggrunden var et ønske om at etablere et virtuelt læringsmiljø, hvor der er mulighed for andet en blot formidling fra administration og undervisere til de studerende. I denne artikel vil jeg belyse den udviklingsproces og nogle af de didaktiske overvejelser, der har været i spil under implementeringen af Moodle. Endvidere inddrages evalueringer foretaget undervejs, samt resultater vedr. brugen af Moodle, indsamlet et stykke inde i processen med henblik på at belyse de pædagogiske forandringer.

Downloads

Download-data er endnu ikke tilgængelig.

Downloads

Publiceret

01-10-2010

Citation/Eksport

Buus, L. (2010). Fra hjemmeside som læringsplatform til brug af e-læringssystemet Moodle. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 3(4). https://doi.org/10.7146/lom.v3i4.3927

Nummer

Sektion

Artikler inden for tema