iMOOW!
Et aktionsforskningsprojekt om motion og bevægelse i folkeskolen
DOI:
https://doi.org/10.7146/ffi.v33i1.111397Abstract
Artiklen giver et indblik i aktionsforskningsprojektet iMOOW!, der arbejder med at udvikle viden og praksis, der kan hjælpe lærere og pædagoger til at integrere motion og bevægelse i folkeskolen. Her beskrives forskningsprocesserne, som sigter på at nuancere og transformere viden om motion og bevægelse i skolen til pædagogisk praksis, der spiller sammen med den virkelighed, der eksisterer i skolen. Projektet består af en aktionsforskningscyklus, hvor lærere, pædagoger og forskere i samspil udvikler, afprøver og reflekterer over bevægelse og motion i skolen.
Downloads
Published
2018-09-17
How to Cite
Madsen, K. L. (2018). iMOOW! Et aktionsforskningsprojekt om motion og bevægelse i folkeskolen. Forum for Idræt, 33(1), 117–132. https://doi.org/10.7146/ffi.v33i1.111397
Issue
Section
Forum for Idræt - Generelt
License
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).