Stemmer fra skolegården: En artikel om at skabe fysisk aktivitet i frikvarteret ud fra et børneperspektiv

Charlotte Skau Pawlowski

Resumé


Artiklen tager afsæt i en nylig afsluttet ph.d.-afhandling omhandlende børn fra sytten danske skoler og fem newzealandske skoler. Børnene blev interviewet og observeret med henblik på at opnå indsigt i, hvad børnene oplever, har betydning for deres fysisk aktive adfærd i frikvarteret. Ud fra kvalitative analyser af børnenes oplevelser sammenfattes i nærværende artikel en række fund som frembringer forslag til, hvordan der kan skabes mere aktivitet i frikvarteret.

Nøgleord


Fysisk aktivitet; børn; frikvarter; kvalitative metoder; den socio-økologiske model

Fuld tekst:

PDF

Refbacks (eksterne referencer)

  • Der er p.t. ingen refbacks.


Denne webside bruger cookies til at lave statistik over trafikken på siden. Ved at klikke videre accepterer du brugen af cookies.
OK


Hostet af Det Kgl. Bibliotek