Bedømmelse af gruppearbejde i forbindelse med brug af Cooperative Learning som undervisningsmetode

Authors

  • Jens Ejbye Schmidt Institut for Miljø & Ressourcer DTU og LearningLab DTU

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v1i1.5672

Abstract

Cooperative learning (CL) er en undervisningsmetode, hvor læring foregår i små grupper (team), og interaktionen struktureres efter nøje gennemarbejdede principper. Jeg har igennem en årrække – og med succes – brugt CL i min undervisning på Danmarks Tekniske Universitet. I denne artikel vil jeg beskrive det udviklingsarbejde, jeg har gjort med indførelse af CL, så der er en mere klar sammenhæng mellem læringsmål og undervisningsform, samt hvordan de studerende i denne sammenhæng bliver bedømt. Bedømmelsen gælder både deres faglige niveau, samt mere generelle ingeniørkompetencer.

Downloads

Published

2006-03-01

How to Cite

Schmidt, J. E. (2006). Bedømmelse af gruppearbejde i forbindelse med brug af Cooperative Learning som undervisningsmetode. The Danish Journal of Higher Education, 1(1), 33–37. https://doi.org/10.7146/dut.v1i1.5672

Issue

Section

Scientific article