Veiledning i de videregående utdannelser

Authors

  • Gunnar Handal Oslo Universitet
  • Per Lauvås Høgskolen i Østfold

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v2i3.5635

Abstract

Forskningsvejledning, praksisvejledning, kollegavejledning, hvordan sikrer man kvalitet i alle disse vejledningsformer i uddannelsessystemet?, spørger forfatterne, og de argumenterer for at kvalitetsudviklinger af vejledning forudsætter italesættelse af tavs viden og løbende metakommunikation, både om vejledningens genstand og form. Og sådanne stadige forhandlinger og ekspliciteringer af gensidige forventninger og roller kræver mod af både vejledere og vejledte.

Downloads

Published

2007-04-01

How to Cite

Handal, G., & Lauvås, P. (2007). Veiledning i de videregående utdannelser. The Danish Journal of Higher Education, 2(3), 4–10. https://doi.org/10.7146/dut.v2i3.5635

Issue

Section

Scientific article