Stemmekort – et didaktisk værktøj til deltagerinvolvering, feedback og faglig dialog

Authors

  • Mads Hovgaard Enheden for Uddannelsesudvikling (Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet), Institut for Idræt og Biomekanik, Syddansk Universitet.

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v6i11.5541

Abstract

Artiklen begrunder og eksemplificerer værktøjet stemmekort, som er et ‘student response system’, hvis formål er at stimulere studerende til en højere grad af deltagerinvolvering, omgående
feedback og faglig argumentation i den del af læreprocessen, som foregår i undervisningen. Stemmekort bygger på de samme pædagogiske principper som clickers, men er et lavpraktisk værktøj, som kan anvendes alle steder, såfremt der eksisterer barrierer for at benytte clickers.

Downloads

Published

2011-09-01

How to Cite

Hovgaard, M. (2011). Stemmekort – et didaktisk værktøj til deltagerinvolvering, feedback og faglig dialog. The Danish Journal of Higher Education, 6(11), 39–43. https://doi.org/10.7146/dut.v6i11.5541