Veiledning i de videregående utdannelser

Forfattere

  • Gunnar Handal Oslo Universitet
  • Per Lauvås Høgskolen i Østfold

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v2i3.5635

Resumé

Forskningsvejledning, praksisvejledning, kollegavejledning, hvordan sikrer man kvalitet i alle disse vejledningsformer i uddannelsessystemet?, spørger forfatterne, og de argumenterer for at kvalitetsudviklinger af vejledning forudsætter italesættelse af tavs viden og løbende metakommunikation, både om vejledningens genstand og form. Og sådanne stadige forhandlinger og ekspliciteringer af gensidige forventninger og roller kræver mod af både vejledere og vejledte.

Downloads

Publiceret

2007-04-01

Citation/Eksport

Handal, G., & Lauvås, P. (2007). Veiledning i de videregående utdannelser. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 2(3), 4–10. https://doi.org/10.7146/dut.v2i3.5635

Nummer

Sektion

Videnskabelig artikel