Cafemodellen: Anerkendende feedback i projektgrupper

Forfattere

  • Lene Tortzen Bager Center for Undervisningsudvikling, Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v3i6.5603

Resumé

Kan feedback på meningsfuld måde varetages af de studerende selv? Kan de studerende lære at anvende feedbackformer, der kvalificerer dem til at indgå i fagligt lærende fællesskaber? I artiklen beskrives erfaringer med at lade studerende give hinanden feedback gennem cafemodellen i forbindelse med projektarbejde. Den pædagogiske hensigt hermed er, at de studerende får erfaring med en anerkendende tilgang, med at anvende dialogens lytte- og tale-positioner aktivt samt med at konstituere sin rolle som studerende i et lærende fællesskab

Downloads

Publiceret

2008-11-01

Citation/Eksport

Bager, L. T. (2008). Cafemodellen: Anerkendende feedback i projektgrupper. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 3(6), 10–14. https://doi.org/10.7146/dut.v3i6.5603