Makkerskab og legemod – et rollespilsprojekt i en fritidsordning
DOI:
https://doi.org/10.7146/buks.v41i70.152320Emneord (Nøkkelord):
motivation, legemod, innovation, samskabelse, børneperspektiv, rolleleg, ¨Sammendrag
Artiklen undersøger hvordan et innovationsprojekt, der bliver ledet og iværksat af en pædagogstuderende, kan trække spor ind i en Fritids Ordnings (FO) børn fra 0.-6. klasse og har været med til at udvikle en kollegagruppe og styrke deres legemod. Projektet lykkedes med at give børn og pædagoger oplevelser der med udgangspunkt i børnenes perspektiver, motiverede deltagerne til at være en del af en legekultur med legemod og mange forskellige muligheder for deltagelse og samskabelse, samt at se mulighederne i det lokalt forankrede netværk omkring FOén. Fokus for projektet var rollespil, leg, styrker, motivation og vidensdeling. Den legende tilgang gav pædagogerne mulighed for at understøtte børn i udsatte positioner og de fik indsigt i nye ressourcer og styrker hos deltagerne.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2024 © BUKS og forfatterne
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Tidsskriftet følger dansk ophavsret