Crosss Cultural Research – Interkulturelle perspektiver på børns lege
DOI:
https://doi.org/10.7146/buks.v40i69.150390Emneord (Nøkkelord):
kultursensitiv, interkulturel, cross-cultural research, børn, legSammendrag
I flere danske dagtilbud har personalet erfaring med, at børn med forskellige kulturelle baggrunde leger på forskellige måder, og at forskelligheden i børnenes afsæt for at lege udfordrer deres muligheder for at lege sammen. Vi er optaget af, hvordan vi kan forstå og kvalificere lege-praksisser i disse dagtilbud, en optagethed der har ført os til international, cross-cultural research. Da dette perspektiv synes at være fraværende i en dansk sammenhæng, har vi sat os for at introducere til international, cross-cultural research. Vi præsenterer konklusioner og pointer fra fire bidragydere, der kan danne grundlag for at drøfte betydningen af kultursensitive blikke på børns lege i dansk pædagogik.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2024 © BUKS og forfatterne
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Tidsskriftet følger dansk ophavsret