Pædagogers og kunstnere i skabende fællesskaber
DOI:
https://doi.org/10.7146/buks.v38i65.134797Keywords:
legekunst, dagtilbud, kunst, kultur med børnAbstract
Denne formidlingsartikel baserer sig ikke på Tidlig Kulturstart, men på det nationale projekt LegeKunst. Artiklen belyser nogle af de potentialer og udfordringer, som kan være forbundet med pædagogers og kunstneres etablering af skabende fællesskaber i vuggestuer og børnehaver. Gennem konkrete nedslag peger artiklen på, hvordan pædagoger og kunstnere bringer forskelligartede perspektiver i spil, men også hvordan begge faggrupper gensidigt bøjer sig imod hinanden og lader sig påvirke af hinandens tilgange. Artiklen peger på dette som en styrke og som en forudsætning for at kunstnere og pædagoger sammen kan betræde ukendte stier og dermed styrke børns møde med kunst og kultur i dagtilbud.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 © BUKS og forfatterne
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Tidsskriftet følger dansk ophavsret