Pædagogers og kunstnere i skabende fællesskaber

Forfattere

  • Felicia Bech Lillelund
  • Sandy Elbæk

DOI:

https://doi.org/10.7146/buks.v38i65.134797

Nøgleord:

legekunst, dagtilbud, kunst, kultur med børn

Resumé

Denne formidlingsartikel baserer sig ikke på Tidlig Kulturstart, men på det nationale projekt LegeKunst. Artiklen belyser nogle af de potentialer og udfordringer, som kan være forbundet med pædagogers og kunstneres etablering af skabende fællesskaber i vuggestuer og børnehaver. Gennem konkrete nedslag peger artiklen på, hvordan pædagoger og kunstnere bringer forskelligartede perspektiver i spil, men også hvordan begge faggrupper gensidigt bøjer sig imod hinanden og lader sig påvirke af hinandens tilgange. Artiklen peger på dette som en styrke og som en forudsætning for at kunstnere og pædagoger sammen kan betræde ukendte stier og dermed styrke børns møde med kunst og kultur i dagtilbud.

Downloads

Publiceret

2022-11-22

Citation/Eksport

Lillelund, F. B., & Elbæk, S. (2022). Pædagogers og kunstnere i skabende fællesskaber. BUKS - Tidsskrift for Børne- & Ungdomskultur, 38(65), 16. https://doi.org/10.7146/buks.v38i65.134797

Nummer

Sektion

Artikler (ikke peer reviewed)