Projekt InterTværs og interprofessionalitet som det innovative match
DOI:
https://doi.org/10.7146/tfp.v12i23.96730Abstract
Uddannelsesprojektet InterTværs er et bud på fremtidens velfærdsuddannelser og betragtes som et svar på omverdenens krav om sammenhængende patient-/borgerforløb. I projektet forskydes den konventionelle mono-faglighed til en interprofessionel og tværsektoriel orientering mod samarbejde omkring patientforløb. I uddannelsesmæssig forstand betyder det, at projekt InterTværs’ fokus på det klinisk-praktiske samarbejde udfordrer såvel det organisatoriske som pædagogiske plan. Projekt InterTværs skal således både fokusere på organisationsudvikling og praktisk drift af studieforløbet og på interprofessionel fag- og pædago- gikudvikling. Projekt InterTværs følges i to igangværende etnografiske studier med fokus på henholdsvis involverede studenter- og supervisionsteam.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Forfatterne bevarer deres ophavsret, men giver tidsskriftet ret til første publicering. Forfatterne kan frit uploade en version af den peer-reviewede artikel andetsteds (parallelpublicering; eller fx oversættelse til internationale tidsskrifter), men med angivelse af, at den har været offentliggjort i TfP først (jf. Creative Commons Attribution-NoDerivatives-licens (cc-by-nd 4.0).
Tidsskrift for Professionsstudier findes både trykt og digitalt. Den trykte udgave har et oplag på 2200 eksemplarer. Den digitale udgave er open-access, hvor alle har mulighed for at læse, downloade, kopiere, distribuere, udskrive og linke til teksten (jf. BOAI-definitionen).