Projekt InterTværs og interprofessionalitet som det innovative match

Authors

  • Cathrine Sand Nielsen
  • Tina Kramer

DOI:

https://doi.org/10.7146/tfp.v12i23.96730

Abstract

Uddannelsesprojektet InterTværs er et bud på fremtidens velfærdsuddannelser og betragtes som et svar på omverdenens krav om sammenhængende patient-/borgerforløb. I projektet forskydes den konventionelle mono-faglighed til en interprofessionel og tværsektoriel orientering mod samarbejde omkring patientforløb. I uddannelsesmæssig forstand betyder det, at projekt InterTværs’ fokus på det klinisk-praktiske samarbejde udfordrer såvel det organisatoriske som pædagogiske plan. Projekt InterTværs skal således både fokusere på organisationsudvikling og praktisk drift af studieforløbet og på interprofessionel fag- og pædago- gikudvikling. Projekt InterTværs følges i to igangværende etnografiske studier med fokus på henholdsvis involverede studenter- og supervisionsteam. 

Downloads

Published

2016-08-29

How to Cite

Nielsen, C. S., & Kramer, T. (2016). Projekt InterTværs og interprofessionalitet som det innovative match. Tidsskrift for Professionsstudier, 12(23), 72–79. https://doi.org/10.7146/tfp.v12i23.96730