Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
VIA
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 18 Nr. 34 (2022): Dannelse og professioner
Årg. 18 Nr. 34 (2022): Dannelse og professioner
Publiceret:
2022-09-19
Hele nummeret
pdf
Temaartikler
Om dannelse, uddannelse og profession
Hans Fink
6-13
pdf
At forholde sig professionelt
Pædagogens professionsdannelse som eksemplarisk case
Lars Geer Hammershøj, Morten Henriksen
14-25
pdf
Dannelsens værdifylde
Merete Wiberg
26-33
pdf
Dannelse og tværprofessionalitet i sundhedsuddannelse
Søren Engelsen, Sine Lehn, Cathrine Sand Nielsen, Karin Holst Højbjerg, Elise Bromann Bukhave
34-45
pdf
Dannelsesmarkører i håndværket
En læsning af Richard Sennets værk Håndværkeren
Tobias Kidde Skov
46-55
pdf
Den pædagogiske dobbeltbevægelse
Læreres oplevelse af undervisning, der både danner og uddanner
Niels Tange
56-65
pdf
Dannelse og ingeniørfaglighed
Steen Hyldgaard Christensen, Anders Buch
66-75
pdf
On Bildung and the role of teachers in fostering global citizens
Eirik Julius Risberg
76-85
pdf
Udenfor tema
Docenttiltrædelsesforelæsning: De gode viljers skygger
Et dekoloniserende og normkritisk perspektiv på velfærdsarbejdet
Marta Padovan-Özdemir
86-95
pdf
En overset professionsteoretiker
Jean Baudrillard
Ulla Ambrosius Madsen
96-99
pdf
En klassiker genlæst
Fredrik Barth: Ethnic Groups and Boundaries
John Matthias Gulløv
100-103
pdf
Anmeldelser
E. Jayne White: Introducing Dialogic Pedagogy
Jamshid F. Gholamian
104-107
pdf
Morten Overgård Nielsen: Didaktik i skriftlighed
Anne Bock
108-109
pdf
Nina B. Dohn, Robb Mitchell og Rocio Chongtay: Computational Thinking
Lillian Buus
110-113
pdf
Svend Brinkmann, Thomas Aastrup Rømer og Lene Tanggaard (red.): Sidste chance – nye perspektiver på dannelse
Peter H. Frostholm
114-117
pdf
Ph.d.-præsentationer
Kritisk undersøgende samtaler i elevernes gruppearbejde i skolen
Et didaktisk designeksperiment i udskolingselevers faglige gruppesamtaler i danskfaget
Eva Dam-Christensen
118-121
pdf
Ressourcepersonens hyperorientering
En empirisk undersøgelse af ressourcepersonens rolle og funktion i den danske folkeskole
Sanna Lassen
122-125
pdf
Pædagogers faglighed
I lyset af en stigende ekstern regulering
Christian Aabro
126-129
pdf
A sociological investigation of governance through a mandatory learning management system and practice in Danish primary and secondary schools
Ronni Laursen
130-133
pdf
Sygeplejerskers udvikling af ældre borgeres tværsektorielle forløb igennem ekspansiv læring
Rikke Buus Bøje
134-137
pdf
Arbejdslivets æstetiske tilblivelse
Deleuzianske sange fra anden sal: om småbørnsforældre, multiplicitet, krav, valg, lyst, potentialitet og manøvrering i det moderne arbejdsliv
Stine Jacobsen
138-142
pdf
Sprog
Dansk
English
Nyeste nummer