Relationen mellem arbejde og læringsidentitet

Et bud på en kvalitativ analysemodel

Forfattere

  • Sissel Kondrup

DOI:

https://doi.org/10.7146/tfa.v19i4.109052

Resumé

Arbejdets indhold og organisering spiller en ikke ubetydeligt rolle for menneskers udfoldelses- og erfaringsmuligheder. Det sætter sig spor, i måden hvorpå vi erfarer verden og os selv, og i den betydning vi tillægger uddannelse og andre former for læringsaktiviteter. Denne artikel præsenterer et bud på, hvordan man kan begrebssætte forholdet mellem arbejde og læringsidentitet. Og der tilbydes en kvalitativ analysemodel, som kan indfange, hvorfor og hvordan konkrete arbejdslivserfaringer får betydning for identitetsprocesser, herunder synet på forskellige typer af læringsaktiviteter.

Downloads

Publiceret

2017-12-01

Citation/Eksport

Kondrup, S. . (2017). Relationen mellem arbejde og læringsidentitet: Et bud på en kvalitativ analysemodel. Tidsskrift for Arbejdsliv, 19(4), 55–70. https://doi.org/10.7146/tfa.v19i4.109052