Faglige miljøer skal styrke den tværprofessionelle professionshøjskole
DOI:
https://doi.org/10.7146/tfa.v18i3.109021Resumé
En stærk sammenhæng mellem forskning, videreuddannelse og grunduddannelse er helt central for professionshøjskolerne. Hverdagen i professionerne er i høj grad tværprofessionel. Med organisering af medarbejderne i faglige miljøer er der mulighed for at styrke både sammenhængen på tværs og professionernes tværprofessionelle kapacitet.Downloads
Publiceret
2016-09-01
Citation/Eksport
Jakobsen, L. J. (2016). Faglige miljøer skal styrke den tværprofessionelle professionshøjskole. Tidsskrift for Arbejdsliv, 18(3), 100–104. https://doi.org/10.7146/tfa.v18i3.109021
Nummer
Sektion
Kronik
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket ét år efter publiceringen er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).