Lærer-pædagogsamarbejde — en politisk konstruktion og ledelsesudfordring

Forfattere

  • No Emil Sjøberg Kampmann

DOI:

https://doi.org/10.7146/tfa.v16i1.108952

Resumé

Samarbejde mellem lærere og pædagoger er for alvor kommet på den politiske dagsorden med folkeskoleforliget fra 2013. Et samarbejde, som af mange opleves som svært at praktisere, hvilket har ført til et politisk krav om 'mere og bedre' ledelse som løsning. Som kritisk indspil i denne debat undersøger artiklen, hvordan der på politisk niveau er to forskellige forestillinger om formålet med samarbejdet. En dualitet, som også er på spil i tænkningen om styring og ledelse. Artiklen viser herved en 'dobbelt dobbelthed', der ikke har plads i ledelsesdiskussionerne, men som har betydning for den kompleksitet, skolelederne skal håndtere, når de ansvarliggøres for at skulle lede lærer-pædagogsamarbejdet.

Downloads

Publiceret

2014-03-01

Citation/Eksport

Kampmann, N. E. S. (2014). Lærer-pædagogsamarbejde — en politisk konstruktion og ledelsesudfordring. Tidsskrift for Arbejdsliv, 16(1), 25–38. https://doi.org/10.7146/tfa.v16i1.108952