Sproglig anerkendelse som ledelsesværktøj i MUS
DOI:
https://doi.org/10.7146/tfa.v14i1.108899Resumé
Anerkendelse i ledelse er et af samtidens store dyr i åbenbaringen. Tanken er at anerkendelse er katalyserende, at medarbejderes potentialer og evner for problemløsning styrkes når de anerkendes for deres særlige indsats. Den tanke vil denne artikel ikke afvise, men den vil præsentere en mere polemisk tilgang. Gennem kvalitative analyser af lederes og medarbejderes kommunikative adfærd i konkrete samtaler, vil den demonstrere og argumentere for at fokus på anerkendelse ikke nødvendigvis understøtter samtaledeltageres løsning af problemer i arbejdet. Optagetheden af anerkendelse kan tværtimod føre til at samtaledeltagere gør strukturelle organisatoriske problemer til individuelle anliggender og skøjter hen over det faglige indhold.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket ét år efter publiceringen er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).