Arbejdserfaringer og almen voksenuddannelse
DOI:
https://doi.org/10.7146/tfa.v10i4.108737Resumé
Artiklen diskuterer, med udgangspunkt i nogle af VUC's forsøg med at virksomhedsrette deres fagpakker, hvorledes man kan beskrive samspillet mellem arbejde og uddannelse. Især diskuteres forskellige måder, hvorpå arbejdslivet kan vise sig i undervisningen. Der peges på forskellige muligheder, blandt andet at arbejdslivet viser sig som eksempler i undervisningen, og at undervisningen bliver til handling i arbejdslivet. Artiklen redegør også for, hvordan disse samspilsprocesser spiller sammen med forskellige opfattelser af livslang læring, uddannelse og organisationsudvikling, og der argumenteres for, at dette samspil primært sker på bekostning af det uddannelsesmæssige til fordel for en mere organisatorisk tilgang.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket ét år efter publiceringen er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).