Arbejdserfaringer og almen voksenuddannelse

Forfattere

  • Thomas Aastrup Rømer

DOI:

https://doi.org/10.7146/tfa.v10i4.108737

Resumé

Artiklen diskuterer, med udgangspunkt i nogle af VUC's forsøg med at virksomhedsrette deres fagpakker, hvorledes man kan beskrive samspillet mellem arbejde og uddannelse. Især diskuteres forskellige måder, hvorpå arbejdslivet kan vise sig i undervisningen. Der peges på forskellige muligheder, blandt andet at arbejdslivet viser sig som eksempler i undervisningen, og at undervisningen bliver til handling i arbejdslivet. Artiklen redegør også for, hvordan disse samspilsprocesser spiller sammen med forskellige opfattelser af livslang læring, uddannelse og organisationsudvikling, og der argumenteres for, at dette samspil primært sker på bekostning af det uddannelsesmæssige til fordel for en mere organisatorisk tilgang.

Downloads

Publiceret

2008-12-01

Citation/Eksport

Rømer, T. A. (2008). Arbejdserfaringer og almen voksenuddannelse. Tidsskrift for Arbejdsliv, 10(4), 092–104. https://doi.org/10.7146/tfa.v10i4.108737